09133681007

info@sepahan-tb.com

معرفی چوب استیک

معرفی چوب استیک

چوب استیک ” یا چوب پرچ یکی از پرکاربردترین ابزارها در جعبه ابزار تکنسین خط برق فشار قوی است. و نقش مهمی در حفظ امنیت آنها دارد .

چوب استیک چیست ؟

چوب استیک یک میله فایبرگلاس است که به اندازه کافی بلند است تا افراد اپراتور برق را در حین کار در فاصله ایمن از تجهیزات برق فشارقوی نگه دارد. ساخته شدن از فایبرگلاس به چوب اجازه می دهد الکتریسیته را هدایت نکند. و دور نگه داشتن یک خط‌نما در فاصله ۶ تا ۱۰ فوتی از تجهیزات پرانرژی، آنها را از ناحیه قوس خطرناک دور نگه می‌دارد. این ناحیه جایی است که فلاش قوس می تواند رخ دهد – که از اتصال الکتریسیته از طریق هوا به زمین یا فاز ولتاژ دیگری ناشی می شود.

یک چوب پرچ به نوعی مانند یک انبر برای یک مکانیک است. “این چیزی است که آنها همیشه از آن استفاده می کنند.”

اندازه چوب استیک بسته به نوع کار متفاوت است و می توان از ترانسفورماتورهای padmount و فیوزهای بالای یک قطب توزیع استفاده کرد. همه چیز به سخت افزار نهایی بستگی دارد.

چوب استیک چگونه کار می کند؟

هنگام کار در داخل ترانسفورماتور، کابل هایی وجود دارند که به داخل ختم می شوند – یا به پایان می رسند. تکنسین های خط، انتهای چوب پرچ را به انتهای کابل قلاب می کنند تا آن را از اتصال جدا کنند و پس از اتمام تعمیرات، دوباره آن را به پورت وصل کنند.

در خطوط برق هوایی، گاهی اوقات ممکن است فیوزها باز شوند و باعث قطعی برق شوند. مسئول خط از چوب استیک از روی زمین استفاده می کند تا انتهای آن را به حلقه فیوز قلاب کند و آن را در جای خود قرار دهد.

در مورد چوب پرچ

انواع مختلفی از این محصول وجود دارد. تعیین اینکه کدام یک از آنها استفاده شود بستگی به شغل مورد نظر دارد. هر چوب دارای سخت افزار متفاوتی در انتهای کار است تا در کار کمک کند. برخی دارای قلاب هستند در حالی که برخی دیگر با اهرمی در پایین دسته باز می شوند.

از آنجایی که برای کار آنها بسیار حیاتی است، تکنسین های خط مراقبت زیادی برای تمیز و خشک نگه داشتن چوب داغ دارند. کوچکترین کثیفی یا گریس می تواند به عنوان هادی الکتریکی عمل کند و خط کش را در مسیر جریان قرار دهد.

چوب‌ استیک نیز برای اطمینان از مطابقت با استانداردها ، آزمایش می‌شوند .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.